- ارتباط با ماهوت
- بازدید: 3901
هویت بصری برند ماهوت در سال 1400 پس از 6 سال فعالیت دستخوش تغییر شد
کادر حامی، نواری به رنگ لوگو در اطراف خود دارد که برابر با ضخامت خط در حروف لوگو است.
کادر حامی دایرهای به بزرگی دو برابر نشان است و مشخصاتی مانند حامی لوگو دارد.
هر محتوا در تصویر میبایست حداقل به اندازه طول نشان بینهایت از کادرهای حامی لوگو و نشان فاصله داشته باشد.
کادر حامی در سه رنگ آبی مشکی و نقرهای استفاده میشود. کادر آبی و مشکی با نوار نقرهای احاطه شدهاند و کادر نقرهای با نوار آبی.
کادر حامی لوگو در جانشانی چسبیده به فریم میتواند به شکلی برش بخورد که گردی گوشه و خط حاشیه حذف شود. تا زمانی که قواعد مطرح شده در دستورالعمل هویت بصری رعایت شوند میتوان در موقعیتهای مختلف آزادانه از کادر حامی لوگو استفاده کرد.
کادر حامی نشان را میتوان در موقعیتهای متفاوت بکار برد. کادر حامی نشان میبایست در محتوای تکمیل کننده استفاده شود و در کادر یا محتوایی که به تنهایی قصد معرفی محصولات و یا برند را دارد نمیتوان فقط از کادر حامی نشان استفاده کرد. همچنین در یک فریم نمیبایست از کادر حامی نشان و کادر حامی لوگو در کنار یکدیگر استفاده کرد.
بینهایت نوآوری شعار ماهوت است. استفاده از این شعار در هر موضوع طراحی تنها یکبار باید انجام شود و هیچگاه بزرگتر از نشان اصلی نباشد. همچنین نباید همزمان از شعار به زبان انگلیسی و فارسی استفاده کرد.
نشان اصلی به همراه شعار برند در کادر حامی قرار میگیرد. شعار برند و کادر حامی در طراحی میبایست به میزان کم استفاده شود.
نسبت، اندازهها و رنگ در شعار برند و در کادر حامی قابل تغییر نیستند و میبایست شکل آن به طور کامل حفظ شود.
شعار برند میتواند در کنار نشان قرار بگیرد و بر اساس فارسی یا انگلیسی بودن آن سمت چپ یا راست قرار میگیرد.
فاصله شعار از نشان به اندازه نصف نشان بینهایت است و عرض شعار برابر عرض نشان است.
رنگ آبی لوگو به همراه دو طیف روشنِ آبی و رنگ مشکی به همراه دو طیف خاکستری در طراحی به طور عمده استفاده میشوند. رنگ پنتون نقرهای و رنگ قرمز به مقدار کم و به منظور حمایت از رنگهای اصلی استفاده میشوند.
الگو برند ماهوت در یک بافت حصیری اجرا می شود و میتوان آن را از هر جهتی ادامه داد. این پترن در دو نسخه اصلی و روشن ارائه میشود. هنگام استفاده از نسخه اصلی لازم است متن بر روی آن درج نشود و می بایست در زیر کادرهایی قرار بگیرد که داخل آنها رنگ کامل است و منجر به منحرف کردن دید نمیشوند. از پترن روشن در هر جای دیگر میتوان استفاده کرد.
این الگو از فرمهای اسلیمی الهام گرفته شده از هنر نگارگری ایرانی و تلفیق آن با ظاهر برد الکترونیکی توسط تیم طراحی ماهوت خلق شده است. در طراحی جعبه محصولات و برخی قالبهای گرافیکی و طراحی محیطی ساختمانهای تولیدی و مرکز فعالیت و نمایندگیهای ماهوت از این پترن به جهت نمایش گرایش برند به گذشته هنر در کشور ایران و نگاه به آینده با توجه به سبک الکترونیکی و مدرن برند ماهوت استفاده میشود.
رعایت حداقل فاصله مجاز به منظور ایجاد فضای منفی مناسب، الزامی است و هیچ المان یا سوژهای نباید از حدود مشخص شده به لوگو و نشان نزدیک شود.
برند محصولات لوکس و فاخر "اِم لیمیتد"، برند بررسی و آنباکس ویدیویی محصولات، "ماهوت آنباکس"، برند تولید و فروش محصولات دستسازِ حوزه هنر، "ماهوتآرت"، برند "فولاسکین" از مجموعه محصولات پوشش کامل و برند "بکاسکین" از جمله زیر برندهای ماهوت هستند. با توجه به تفاوتهای بسیار در مفاهیم و تعریف، هرکدام از این نشانهای تجاری هویت بصری جداگانهای دارند.