- ارتباط با ماهوت
- بازدید: 3734
هویت بصری برند ماهوت در سال 1400 پس از 6 سال فعالیت دستخوش تغییر شد
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-1-Logo-Introduction.jpg)
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-2-Concept.jpg)
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-3-Logo-Construction.jpg)
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-4-Sign-Introduction.jpg)
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-5-Sign-Construction.jpg)
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-6-Logo-Dimensions.jpg)
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-7-Logo-Badge.jpg)
کادر حامی، نواری به رنگ لوگو در اطراف خود دارد که برابر با ضخامت خط در حروف لوگو است.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-8-Sign-Badge.jpg)
کادر حامی دایرهای به بزرگی دو برابر نشان است و مشخصاتی مانند حامی لوگو دارد.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-9-Bagdes-Dimensions.jpg)
هر محتوا در تصویر میبایست حداقل به اندازه طول نشان بینهایت از کادرهای حامی لوگو و نشان فاصله داشته باشد.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-10-Badge-Colors.jpg)
کادر حامی در سه رنگ آبی مشکی و نقرهای استفاده میشود. کادر آبی و مشکی با نوار نقرهای احاطه شدهاند و کادر نقرهای با نوار آبی.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-11-Logo-Badge-Positions.jpg)
کادر حامی لوگو در جانشانی چسبیده به فریم میتواند به شکلی برش بخورد که گردی گوشه و خط حاشیه حذف شود. تا زمانی که قواعد مطرح شده در دستورالعمل هویت بصری رعایت شوند میتوان در موقعیتهای مختلف آزادانه از کادر حامی لوگو استفاده کرد.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-12-Sign-Badge-Positions.jpg)
کادر حامی نشان را میتوان در موقعیتهای متفاوت بکار برد. کادر حامی نشان میبایست در محتوای تکمیل کننده استفاده شود و در کادر یا محتوایی که به تنهایی قصد معرفی محصولات و یا برند را دارد نمیتوان فقط از کادر حامی نشان استفاده کرد. همچنین در یک فریم نمیبایست از کادر حامی نشان و کادر حامی لوگو در کنار یکدیگر استفاده کرد.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-13-Brand-Slogan.jpg)
بینهایت نوآوری شعار ماهوت است. استفاده از این شعار در هر موضوع طراحی تنها یکبار باید انجام شود و هیچگاه بزرگتر از نشان اصلی نباشد. همچنین نباید همزمان از شعار به زبان انگلیسی و فارسی استفاده کرد.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-14-Brand-Slogan-&-Badge.jpg)
نشان اصلی به همراه شعار برند در کادر حامی قرار میگیرد. شعار برند و کادر حامی در طراحی میبایست به میزان کم استفاده شود.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-15-Brand-Slogan-&-Badge-Dimensions.jpg)
نسبت، اندازهها و رنگ در شعار برند و در کادر حامی قابل تغییر نیستند و میبایست شکل آن به طور کامل حفظ شود.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-16-Brand-Slogan-&-Sign.jpg)
شعار برند میتواند در کنار نشان قرار بگیرد و بر اساس فارسی یا انگلیسی بودن آن سمت چپ یا راست قرار میگیرد.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-17-Brand-Slogan-&-Sign-Dimensions.jpg)
فاصله شعار از نشان به اندازه نصف نشان بینهایت است و عرض شعار برابر عرض نشان است.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-18-Color-Palette.jpg)
رنگ آبی لوگو به همراه دو طیف روشنِ آبی و رنگ مشکی به همراه دو طیف خاکستری در طراحی به طور عمده استفاده میشوند. رنگ پنتون نقرهای و رنگ قرمز به مقدار کم و به منظور حمایت از رنگهای اصلی استفاده میشوند.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-19-Mahoot-Pattern.jpg)
الگو برند ماهوت در یک بافت حصیری اجرا می شود و میتوان آن را از هر جهتی ادامه داد. این پترن در دو نسخه اصلی و روشن ارائه میشود. هنگام استفاده از نسخه اصلی لازم است متن بر روی آن درج نشود و می بایست در زیر کادرهایی قرار بگیرد که داخل آنها رنگ کامل است و منجر به منحرف کردن دید نمیشوند. از پترن روشن در هر جای دیگر میتوان استفاده کرد.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-20-Digi-Slimi-Pattern.jpg)
این الگو از فرمهای اسلیمی الهام گرفته شده از هنر نگارگری ایرانی و تلفیق آن با ظاهر برد الکترونیکی توسط تیم طراحی ماهوت خلق شده است. در طراحی جعبه محصولات و برخی قالبهای گرافیکی و طراحی محیطی ساختمانهای تولیدی و مرکز فعالیت و نمایندگیهای ماهوت از این پترن به جهت نمایش گرایش برند به گذشته هنر در کشور ایران و نگاه به آینده با توجه به سبک الکترونیکی و مدرن برند ماهوت استفاده میشود.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-21-Minimums.jpg)
رعایت حداقل فاصله مجاز به منظور ایجاد فضای منفی مناسب، الزامی است و هیچ المان یا سوژهای نباید از حدود مشخص شده به لوگو و نشان نزدیک شود.
![](https://mahoot-leather.ir/images/Brand/brand_identity/Page-22-Sub-Brands.jpg)
برند محصولات لوکس و فاخر "اِم لیمیتد"، برند بررسی و آنباکس ویدیویی محصولات، "ماهوت آنباکس"، برند تولید و فروش محصولات دستسازِ حوزه هنر، "ماهوتآرت"، برند "فولاسکین" از مجموعه محصولات پوشش کامل و برند "بکاسکین" از جمله زیر برندهای ماهوت هستند. با توجه به تفاوتهای بسیار در مفاهیم و تعریف، هرکدام از این نشانهای تجاری هویت بصری جداگانهای دارند.