- بازدید: 36372
برند ماهوت
برند تجاری ماهوت (شرکت چرم سازان مبتکر ماهوت) در سال 1393 با هدف طراحی و تولید نسل جدیدی از محصولات جانبی و فراهم کردن قابلیت شخصی سازی برای دستگاههای هوشمند تاسیس شد. مرکز فعالیت ماهوت در شهر کرمان واقع شده است و حجم بزرگی از فروش B2C و B2B به صورت اینترنتی انجام میشود همینطور ماهوت در حال حاضر در استانهای ایران نماینده فیزیکی فعال دارد.
دستهبندی محصولات
کالاهای تولیدی شرکت ماهوت در دو دسته بندی "برپوش" و "FullSkin" قرار میگیرند. برپوشها به عنوان Back Skin فقط سطح پشت گوشی هوشمند را پوشش میدهند و برای آن دسته از مشتریان هدف گذاری شدهاند که مایل به شخصیسازی گوشی هوشمند با کمترین میزان تاثیرگذاری بر روی طراحی صنعتی، ضخامت و ظرافت گوشی هوشمندشان هستند و چندان نگران مراقبت در برابر ضربه نیستند. هرچند که برپوشهای ماهوت به دلیل بالا بردن اصطکاک دست با گوشی هوشمند و افزایش چسبندگی (GRIP)، احتمال افتادن آن را کاهش میدهند. از طرف دیگر فولاسکینها برآورده سازی نیاز مشتریانی کاملا متفاوت را هدف گذاری میکنند. این محصولات به طور کامل تمام سطوح گوشی هوشمند را پوشش میدهند و به دلیل ساختار دولایهای که دارند و همچنین وجود کانالهای هوا در زیر این محصولات[1] ، گوشی هوشمند را به طور کامل در برابر ضربات برد کوتاه [2]سر خوردن و هر نوع خراشیدگی محافظت میکنند.
ساختار فنی
متریال:
محصولات ماهوت از مواد مختلفی ساخته میشوند. چرم طبیعی، پلیکربنات، سیلیکون و PVC از مواد تشکیل دهنده محصولات هستند. همه محصولات با تمامی تفاوتهای ساختاری که دارند بر روی لایهای سوار میشوند که آن لایه وظیفه ایجاد چسبندگی به سطح گوشی هوشمند را دارد و در اکثر موارد اثری از خود بر روی گوشی هوشمند نمیگذارد. در موارد نادری به دلیل تنشهای فیزیکی و حرارتی وارده، مقداری از لایه چسب آستر بر روی گوشی هوشمند ممکن است بماند که به هیچ عنوان اثری ماندگار ندارد و به راحتی قابل برطرف شدن است. در حال حاضر چسب آستر محصولات، توسط برند معتبر TESSA در آلمان تولید میشود و ماهوت پایداری همیشگی کیفیت محصولات تولیدی این شرکت را تضمین میکند. لایه رویی که مصرف کننده آن را لمس میکند در فرآیند تولید به واسطه تکنیکهای متفاوت بر روی لایه آستر نصب میشود و از مقاومت بسیار بالایی در برابر سایش و خوردگی برخوردار است. محصولات در مدلهای پلکربناتی که شامل مجموعه بافتدار، طرح و متفاوت میشود ضخامتی مابین 0.2 تا 0.3 میلیمتر دارند و برپوشهای چرم طبیعی ضخامتی مابین 0.6 تا 0.8 میلیمتر دارند.
طراحی محصول:
هرچه محصول ساده تر باشد توجه بیشتری را به خود جلب میکند و میبایست دقیق و بینقص باشد. واحد تحقیق و توسعه ماهوت با بکار بردن تکنیکهای ابداعی و استفاده از تکنولوژیهای متعدد، اقدام به نقشه برداری از گوشیهای هوشمند میکند و نمونههای اولیه بارها بر روی دستگاههای هوشمند آزمایش میشوند تا تمامی برشها و اندازهها، دقیق و بینقص باشند.
محیط زیست:
در استفاده از متریالهای مختلف، طراحی مراحل تولید و طراحی بستهبندی کالا، توجه عمیقی به عدم آسیب رساندن به محیط زیست شده است. در بسته بندی محصول کمترین میزان استفاده از مواد پلاستیکی مورد توجه بوده است. همچنین در تهیه و تولید چرمهای طبیعی ماهوت، به هیچ عنوان حیوانی به جهت تهیه پوست، کشتار نشده است و تمامی چرمها از پوست گاو و یا بز تهیه شدهاند که به منظور تهیه گوشت، مورد استفاده قرار گرفتهاند و در واقع محصول جانبی کشتارگاههای گوشت هستند. همچین منشور اخلاقی ماهوت تحت هیچ شرایطی استفاده از پوست اصلی حیواناتی مانند، مار و کروکودیل را جایز نمیداند و به هیچ عنوان سفارشهایی با چنین مضمونی را ترتیب اثر نخواهد داد.
نوآوری:
محصولات ماهوت پاسخی به مصرف کنندگانی است که از قاب و گارد خسته شدهاند و نمیخواهند گوشی ظریف و زیبای خود را در پوششی بگذارند که علاوه بر ایجاد ضخامت چندین برابری، باعث تحت الشعاع قرار گرفتن طراحی صنعتی و زیبایی گوشی هوشمند میشوند. آنها خواهان شخصیسازی و تغییر ظاهر گوشی هوشمند خود هستند و بهترین را میخواهند.
ماهوت در رسانههای دیجیتال ایران
از نگاه دیجیکالا: ماهوت یکی از تولیدکنندگان موفق ایرانی است که به طراحی و تولید انواع مختلف لوازم جانبی دستگاههای هوشمند پرداخته است. این استارتآپ ایرانی با بکار بردن طرحهای پرطرفدار و استفاده از مواد اولیه با کیفیت و با در نظر گرفتن سلایق کاربران مختلف، محصولات نوآورانه و زیبایی را به بازار عرضه میکند.
از نگاه دیجیاتو: اصالت ایرانی، جذابیت امروزی و فن آوری پیشرفته. علیرغم روال بازار، ماهوت نمی خواهد کالایی تولید کند که با ضخامتی نامتعارف، ارگونومی دستگاه را از بین ببرد. بلکه هدف برپوش، ایجاد طرح، رنگ و احساسی نو برای موبایل هوشمند است در حالی که برند دستگاه، شخصیت اصلی و ظرافت آن حفظ شود.
از نگاه زومیت: ماهوت، تولیدکنندهی نامآشنای پوسته برای گجتها، هماکنون امکان انتخاب ۱۲۰ طرح مختلف را برای بیش از ۱۰۰۰ دستگاه متفاوت، شامل تبلت، گوشی و لپتاپ در اختیار کاربر میگذارد.
از نگاه دیجیاتو: خاص و متفاوت بودن، میتواند در جنبههای مختلف زندگی افراد تجلی پیدا کند. یکی لباسهای متفاوت میپوشد، دیگری به تغییرات ظاهری روی میآورد و بعضیها هم دوست دارند دیوایسهای شیک و منحصر به فرد در دست بگیرند؛ خواستههایی که همگی طی سالهای اخیر زمینهساز ظهور دهها کسب و کار جدید بودهاند.
از نگاه نشریه شنبه: تلفیق سبک زندگی و دستگاههای دیجیتال، هدف عمدهای است که استارتاپ ماهوت بر مبنای آن عمل میکند و برای رسیدن به این مهم، طراحی و تولید نسل جدیدی از محصولات جانبی را در راستای کاربردهای دیجیتال آغاز کرده است که باعث شخصیسازی دستگاههای هوشمند خواهد شد.
از نگاه اخبار رسمی: استیکر (برپوش) های چرم طبیعی ایرانی موبایل، رقیبی برای محصولات وارداتی. این شرکت که تولید محصولات خود در ایران را به عنوان افتخاری برای خود عنوان کرده است، به جای واژه انگلیسی استیکر (Sticker) از واژه ایرانی «برپوش» در فرهنگ واژگان، سایت و سایر موارد اطلاع رسانی خود استفاده کرده تا هویت ایرانی خود را به بهترین نحو نمایش دهد.
[1] این تکنولوژی در برخی از مدلهای فول اسکین وجود دارد.
[2] افتادن از ارتفاع کمتر از 30 سانتی متر بر روی بتن